top of page
  • Writer's pictureMiška Serdelová

#myslimekoisticky - Eco friendly kozmetika

Eco friendly kozmetika je téma, ktorej sa rada venujem, rada ju rozoberám a rozprávam sa o nej. Keď som sa pred dvomi rokmi začala zaujímať o ekológiu, prvou z vecí, ktoré som začala vo svojom živote meniť bolo množstvo odpadu vyprodukovaného v kúpeľni. Tak sa začala cesta hľadania vhodnejších prírodnejších alternatív bežných produktov a výrobou vlastnej kozmetiky.



Pre veľa ľudí je však táto téma otravná, možno zbytočná. Môže jeden ušetrený plastový obal zo šampónu zachrániť svet? Ver mi, že môže, ak si túto vetu povie každý z nás.


Pri prírodnej kozmetike je dôležité pozerať sa na zloženie produktov. Existuje veľa firiem, ktoré vo svojich reklamách či popisoch používajú slová ako "eko" "nature" no v skutočnosti od prírodného produktu majú ďaleko. Skús sa na svoju kozmetiku pozerať ako na potraviny. Raz som čítala, že niekto si na seba nedá to, čo by sám nezjedol. Niečo na tom podľa mňa bude, nemyslíš?



PRÍRODNÉ TUHÉ ŠAMPÓNY


Prvou zmenou v mojom kozmetickom svete bola zmena šampónu. Vždy som používala klasické šampóny z drogérie, najlepšie tie v zľave a s pekným obalom. (Jasné, že som si ho vyberala podľa obalu.) Keď som sa dozvedela o tuhých šampónoch, prišlo mi divné šúchať si vlasy mydlom. Bola som zvyknutá na veľa peny a hlavne tekutú formu. Môj prvý tuhý šampón bol od Ponio - žihľavový šampúch s citrónom.


Najkrajšia vôňa, najlepšie zloženie, najlepší pocit po umytí a hlavne ušetrený plastový obal, pretože šampúchy sú väčšinou v eco baleniach. Ďalšou mojou obľúbenou značkou je Navia, po novom Kvitok. Ich produkty milujem, sú cenovo dostupné a nádherne voňajú!




PRODUKTY NA VLASY


V regáloch drogérií, alebo na e-shopoch vieme nájsť eco friendly náhradu na takmer každý bežný produkt. Prírodné masky na vlasy, prírodné kondicionéry, oplachy, olejčeky. Stačí jedna malá zmena!




PRÍRODNÉ MYDLÁ


Takisto som nahradila aj sprchové gély za mydielka. Ver mi, nepotrebuješ kopu peny, a na inú formu si dokážeš rýchlo zvyknúť. Tiež som s tým na začiatku veľmi bojovala, no tuhé mydlo je v porovnaní s klasickým tekutým sprchovým gélom rovnako efektívne.


PRÍRODNÉ DEZODORANTY


Uvažoval si niekedy o škodlivosti klasických antiperspirantov?


"Problémom je, že látky obsiahnuté v antiperspirantoch (najmä ten nešťastný hliník) „upchávajú“ potné žľazy, a tým je narušená regulácia teploty tela ako aj odvádzanie škodlivých látok von z tela. Tieto škodlivé látky sa potom hromadia v najbližších miestach, teda v okolí prsníkov."


Jasné, všetci chceme pekne voňať, hlavne v letnom období, keď sa človek viac potí, no stojí nám to za tie všetky škodlivé látky, ktoré by sme na naše telo naniesli pri používaní klasických antiperspirantov? Veru, že nie.


Znova, existuje veľa prírodných dezodorantov, môj favorit je opäť od zančky Ponio. Vydrží dlho, krásne vonia a je v ekologickom obale. Za takýto dezodorant možno zaplatíš o 2 eurá viac, no kvalitný obsah máš zaručný, a obmedzíš aj negatívny dopad na životné prostredie.


Vedel si, že dezodorant sa dá aj vyrobiť doma? Navyše jednoducho a budeš na to potrebovať len pár surovín, odporúčam ti tento článok od Vali, kde sa dočítaš, ako si vyrobíš vlastný prírodný dezodorant doma!



PRÍRODNÉ KRÉMY, MASKY, ČISTIACE MYDLÁ, SCRUBY, PLEŤOVÉ VODY


Širokú škálu eko produktov môžeš nájsť aj v tejto kategórií. Rôzne šľahané pleťové krémy v skle, scruby na tvár alebo telo v papierových obaloch. Nezabúdaj však na zloženie! Za seba odporúčam značky Mylo, Kvitok alebo Soaphoria.


Namiesto čistiaceho gélu som sa rozhodla používať tiež eko náhradu v podobe mydla. Toto je moje Mylo. Obsahuje organické rastlinné čierne uhlie s detoxikačnými vlastnosťami a esenciálny olej z čajovníka austrálskeho, ktorý je antibakteriálny. Dokonalá kombinácia v boji proti akné.




DEKORATÍVNA KOZMETIKA


Áno, aj dekoratívka môže byť eco friendly. Je však na inej cenovej hladine ako bežná kozmetika, avšak zaplatíš za kvalitný obsah, niekedy znovupoužiteľné balenie. Niektoré produkty sú vymyslené napríklad aj tak, že si kúpiš balenie, a neskôr kupuješ len náplň, takto funguje napriklad značka Zao. Ďalšou kvalitnou značkou je napríklad Purobio, alebo Annemarie Börlind. Obľúbená je napríklad aj značka Alverde, ktorá je cenovo dostupná a nájdeš ju v Dm drogériách.


K téme eco friendly kozmetiky môžeme priradiť aj pomôcky do kúpeľne, ktoré používame na dennej báze. Sú to napríklad:


- náhrada klasických jednorázových tampónov na odličovanie tými látkovými, háčkovanými, ktoré môžeš používať stále dookola - stačí oprať!



- hubky na telo, ktoré sú väčšinou z plastu vieme nahradiť napríklad lufou, ktorá môže slúžiť ako peeling pre kožu


- jednorázové tyčinky do uší, ktoré majú plastovú tyčinku môžeme nahradiť kompostovateľnými papierovými alebo bambusovými tyčinkami



Ako začať s prírodnou kozmetikou? Uvedom si, čo všetko dávaš na svoju kožu. Uvedom si množstvo vecí, produktov, ktoré vlastníš a uvedom si, koľko by si mohol zredukovať.


Väčšinu svojich prouktov mám zo stránky bio way.


Okrem kupovanej eco friendly kozmetiky je skvelou alternatívou bežných produktov doma vyrábaná kozmetika. Vlastné scruby, oplachy na vlasy, dezodoranty. Preto učite sleduj @myslimekoisticky pre nové nápady a recepty aj na domácu kozmetiku!


- M










29 views0 comments

Comentários


bottom of page