top of page
  • Writer's pictureMiška Serdelová

#myslimekoisticky - DIY domáci suchý šampón

Poznáš to, večer sa ti nechce, ráno zaspíš a nestíhaš. Priznávam, suchý šampón ma zachránil už nespočetne veľa krát. Bol to proste génius, ktorý vymyslel produkt vďaka ktorému vyzerajú vlasy čisté aj keď vlastne nie sú. (V mojej hlave to znelo lepšie.) Roky som používala klasické sprejové suché šampóny z drogérie, no keď som si uvedomila, čo všetko si striekam na hlavu, uvedomila som si, že tak ako som vymenila klasický šampón za tuhý, môže skúsiť vymeniť aj ten suchý.

Parfum, Amyl cinnamal, Coumarin, Geraniol, Linalool, Eugenol, Hydroxycitronellal, Citronellol, d-limonene, α-isometyl ionone, Musk ketone, Benzyl alcohol, Benzyl benzoate, Benzyl salicylate, Hexyl cinnamal, Evernia furfuracea.

Áno, ani ja tomu nerozumiem.

Áno, aj tak som si to striekala na hlavu.

Áno, už nebudem.

Na klasických drogériových suchých šampónoch mi vždy vadila tá špecifická vôňa, lepšie povedané zápach. Samá chémia. Prečo si teda nevyrobiť produkt, z ktorého mi nebudú smrdieť vlasy, nebudú ma štípať oči a poteší sa aj moja peňaženka? Potrebuješ len dve ingrediencie, ktoré nájdeš v kuchyni. Poďme na to.

Čo budeme potrebovať:

- 1/4 hrnčeka kukuričného škrobu

- 1 veľká lyžica sódy bikarbóny

Kukuričný škrob a sódu bikarbónu spolu dobre premiešame a hotovo. Náš domáci suchý šampón je na svete! Môžeme pridať aj pár kvapiek voňavej esencie, ale pozor na množstvo, aby suchý šampón zostal suchý-práškový. Pre tmavé vlasy môžeme pridať aj kakao. Avšak pozor aby neobsahovalo cukor, nemusí to na vlasoch vyzerať najlepšie. Pre ryšavé vlasy môžeme použiť škoricu. (Pridávame podľa odtieňa vlasov, napr. pre tmavé ryšavé vlasy môžeme skombinovať kakao+škorica, pre svetlejšie samotná škorica.)

Použitie:

Šampón sa najlepšie aplikuje pomocou štetca. Po nanesení vlasy vyčeš hrebeňom, poprípade vytri do uteráka. Musím povedať, že určite nie je vhodný na každodenné používanie.

Z finančného hľadiska za tento suchý šampón nezaplatíš viac ako 2-3€ a vydrží na stovky použití, zatiaľ čo za chémiu v drogérií zacvakáš + - rovnakú cenu no vydrží chvíľu. Teda aspoň z mojej skúsenosti môžem povedať, že som sa vždy čudovala, ako málo použití vydrží.

Určite daj vedieť ak tento suchý šampón vyskúšaš!.

M.

138 views0 comments

Comments


bottom of page