top of page
  • Writer's pictureMiška Serdelová

#myslimekoisticky DIY domáci citrusový čistič

Updated: May 5, 2020

O domácom čistiacom prostriedku z citrusových šupiek som počula už veľa krát, no vždy som bola skeptická, pretože osobne mi ocot vôbec nevonia, a pri predstave, že s ním mám niečo čistiť sa mi prevracal žalúdok. Keď som si ale uvedomila, koľko chémie obsahujú čistiace prostriedky na mojej poličke v kúpeľni, rozhodla som sa tomu dať šancu. Návodov a receptov na domáce prostriedky je veľa, ja som sa rozhodla pre využitie citrusových šupiek, ktoré by inak nenašli využitie. Včera nám ukázala @hellovali možnosti pre ekologickú domácnosť. Ja ti dnes ukážem ako si vyrobiť vlastný, lacný a jednoduchý čistiaci prostriedok.






Budeme potrebovať:


- šupky z citrónov, limetiek, mandarinok alebo pomarančov

- biely ocot

- zaváraninovú alebo inú uzatvárateľnú fľašu

- voliteľné: esenciálne oleje


Šupky si môžeme nakrájať na menšie kúsky, ktoré vložíme do zaváraninovej fľaše. Tie potom zalejeme octom a máme hotovo. Môžeme pridať pár kvapiek eseniciálneho oleja. Náš citrusový čistič necháme odstáť aspoň 2 týždne, a potom si ho môžeme preliať do fľaše s rozprašovačom.







Na čo môžeme využiť citrusový čistič? Kedže je dosť univerzálny, použiť ho môžeme takmer kdekoľvek - dezinfekcia povrchov, na usadeniny v kuchynskom dreze, dlaždičky, pri čistení kúpeľne.. Ocot obsahuje látky, ktoré majú schopnosť zničiť baktérie a plesne.


Jednoduchý, lacný, low waste domáci čistiaci prostriedok určite odporúčam vyskúšať. Menej plastových obalov, menej chémie, viac vône a kvalitnejšieho obsahu.


My trash can is empty and my zero waste soul is happy.

Tak čo skúsiš to aj ty?


M.


118 views0 comments

Comments


bottom of page